Hur färg och design kan bidra till att förbättra säkerheten på byggarbetsplatsen
I HAKIs sortiment av ställningsprodukter, kantskydd och säkra tillträdeslösningar är personalisering i form av design, till exempel instruktioner, olika färger och logotyper, ett tillval som kan göras för vissa av våra produkter.

I HAKIs sortiment av ställningsprodukter, kantskydd och säkra tillträdeslösningar är personalisering i form av design, till exempel instruktioner, egna färger och logotyper, ett tillval som kan göras för vissa av våra produkter.
Möjligheten att få företagets logotyp på produkten skapar dels en företagsidentitet och gemenskap inom företaget men fungerar också som varumärkesprofilering utåt. Många företag väljer till exempel att märka sitt material för att öka medvetenheten om företaget, och en annan stor fördel är att det fungerar som stöldskyddsmärkning.
Kundanpassade kantskydd
HAKI Fotlist i trä som kan fås med egen text och logo, är ett sådant exempel. Även HAKIs Räckesnät kan anpassas med egen text och logo på den integrerade fotlisten, och för dessa finns dessutom möjlighet att få panelerna pulverlackerade med valfri RAL-färg. Denna teknik är mycket hållbar och säkerställer att beläggningen står emot tuffa förhållanden och minimerar korrosion.
Ett annat exempel på kundanpassat kantskydd är våra Catchfan-skyddsnät. Dessa kan beställas med stora nätbanderoller med egen varumärkesprofil, vilket är ett optimalt sätt att marknadsföra sitt varumärke på platser med mycket trafik.
Personalisering och säkerhet
Något som inte så många tänker på är att personalisering i olika former också kan bidra till att effektivisera arbetet i ett projekt och förbättra säkerheten på en byggarbetsplats.
Thomas Garcia, Country Manager för HAKI France, menar att kundanpassade produkter kan hjälpa till att skapa en identitet och samtidigt skydda människor som jobbar på en byggarbetsplats.